80. 80. RESKRYPT NA INSTRUKCYJA OD KSCIA JMCI KSDZA ARCYBISKUPA GNIEźNIEńSKIEGO, PRYMASA KORONNEGO WOJSKU 1 RYCERSTWU JKMCI WGO KS. LITEWS. DANY W ŁYSKOWICACH DNIA 10GORESKRYPT NA INSTRUKCYJA OD KSCIA JMCI KSDZA ARCYBISKUPA GNIEźNIEńSKIEGO, PRYMASA KORONNEGO WOJSKU 1 RYCERSTWU JKMCI WGO KS. LITEWS. DANY W ŁYSKOWICACH DNIA 10GO DECEMBRA 1662. DECEMBRA 1662. Wzajemną życzliwość i ochotę do służenia Książe Jmść wojsku i rycerstwu JKMści Wgo Ks. Litews. wyświadcza, a za powinszowanie dobrego dziękuje zdrowia. Przyznawa Ksże Jmść i nie przeczy temu, że nagroda rycerstwa odwag i zasług jest to sanguineus partus i powinna zawsze ma się cieszyć kontentą. Do tego sejmu przeszłego obrada collimabat, na tem się stany koronne i Wgo Ks. Litews. ferowały, chcąc obmyśleć zupełną rycerstwu nagrodę nie widzianym i nigdzie inpracticabili w Koronie i Wkiem Ks. Litews. sposobem liberrima capita etiam ecclesiastica i wszystkiego duchowieństwa taxae subiciendo uiścić się rycerstwu ojczyzna fessa tot cladibus non abhorruit. Ze jednak summa non proportionata zasługom rycerskim, winować w tem kogo trudno, samą tylko publicam calamitatem, dla której exaruit aurifodina et modus contributi jako w Koronie, tak w Wkiem Ks. Litews. Więc na tymże sejmie desideria rycerstwa aby nie miały być ukontentowane i sprawa naruszonej wolności kary nie poniosła, której znowu rycerstwo dochodzić obiecuje, jako cała rplta na czas zgromadzona nie mogła uznać, aby w czem miała laedi pupilla wolność nasza, tenże nie inny był i jest sensus Kscia Jmci; łatius rozumie Ksże Jmść z większą sławą rycerstwa, która wiekopomna najrzetelniej prace i trudy marsowe nagradzać zwykła, pacatoria przedsięwziąwszy media nieprzyjaciela od granic arcere siłować; bo ktoby był tak w ojczyźnie niechętny et motus civilis autor, albo potajemnemi praktykami zamyślał convellere statum ojczyzny, JKMść zasiadłszy na tej strażnicy tronu i majestatu, najlepiejby miał wiedzieć, i senat prześwietny, którego to jedyne pieczołowanie, ne quid detrimenti respublica capiat; pomyśleć o tem formidolosum i nie rozumie Ksże Jmść, aby pod tak dobrym i łaskawym