76       FiLOZOFJA W POLSCE. Tomasza — oraz licznemi artykułami przyrodniczo-filozoficznemi, wydanemi razem p. t. Życie w świetle nauki i Objawienia, Kraków 1929, — Izaak Newton, 1929, — Z filozofji przyrody, 1929. — Ks. Józef Stan. Adamski T. J. (zm. 1920) ogłosił: Sub-stancjalność i nieśmiertelność duszy, Warszawa 1905, — Refleksje o istocie małżeństwa (Przegl. powsz., 1907), — Doktór Anielski, tamże 1917. — Ks. Andrzej Krze-siński: Rzeczywistość, poznanie i prawda w dziejach filozof ji, Kraków 1923, — W obronie świata transcendentnego, Poznań 1927. — Ks. Marjan Nitecki: Bakon Werulamski wobec filozofji wiecznej, Warszawa 1916, — Zjawiska spirytystyczne w oświetleniu nauki i Objawienia, Warszawa 1920, — Telepatja a mistyka, Warszawa 1929. — Ks. Jan Rostworowski T. J.: Dwie filozofje (Kant i św. Tomasz) w Przegl. powsz. 1908, — W sprawie 24 tez tomistycznych kilka słów odpowiedzi ks. prof. Żychlińskiemu (Aten. kapł. 1927, t. 20). — Ks. Aleksander Ż y c h 1 i ń s k i wyłożył swe stanowisko w artykule: Parę uwag w sprawie dwudziestu czterech tez tomistycznych (Aten. kapł. 1920, t. 19). — Ks. Aleksander Rozwadowski T. J.: De problemate critico (Gregorianum, Rzym, 1927), — De perceptione substantiae et de eius habitudine ad accłdentia (tamże 1926). — Ks. Edmund Elter T. J., prof. etyki w Gregorianum w Rzymie: Obowiązek narodów (Przegl. powsz. 1919). — Najwyższe prawo (tamże 1921), — Długość dnia roboczego z punktu widzenia etyki (tamże (1923). — Un ouvrage inconnu de Herve Nedellec (Gregorianum 1923), — Norma honestatis ad mentem Divi Thomae (tamże 1927), — De naturali hominis beatitudine ad mentem Scholae antiquioris (tamże 1928). — Ks. Franciszek Kwiatkowski T. J.: Stosunek filozofji do teologji (Przegl. powsz. 1920), — Spirytyzm, Poznań, 1923, — Teozofja i antropozofja, Poznań 1925, — Metoda nauczania filozofji w Seminarjach duchownych (Pamiętnik V Zjazdu Związku zakł. teol. w Polsce), Kielce 1929. — Ks. M. Sieniatycki, prof. Uniw. Jagiell.: Czy teologja jest umiejętnością (Przegl. powsz. 1910 i 1911), — Główne zasady etyki Kanta a etyka chrześcijańska (1913), — Problem istnienia Boga, Poznań 1923. — Ks. Kazimierz Kowalski, prof. Sem. duch. w Gnieźnie: Wpływ filozofji tomi-stycznej na współczesne odrodzenie katolickie, 1929, — Istota i zadanie filozofji według zasad neotomizmu, 1929, — Wartość filozofji św. Tomasza i św. Augustyna dla życia umysłowego XX wieku, 1929, — Prowadzenie Seminarjum naukowego filozoficznego (Pam. Zjazdu V Zakład, teol.), — i praca habilitacyjna na Uniw. Jagiell.: Filozofja Augusta Hr. Cieszkowskiego w świetle zasad św. Tomasza z A-kwinu, 1929. — Ks. Józef Pastuszka, prof. Sem. duch. w Sandomierzu: Organizacja studjum filozoficznego w naszych Seminarjach duchownych (Pam. IV Zjazdu, 1927), — Sprawa polskiej terminologji filozoficznej (Pam. V Zjazdu Zakładów teol. 1929), — W jakim języku wykładać filozofję w Seminarjach duchownych (Aten. kapł. 1928), — Filozofja religji M. Schelera (Aten. kapł. 1928), — Niematerjalność duszy ludzkiej u św. Augustyna, Lublin 1930. — Ks. Jan Stepa, prof. Uniw. lwowskiego: Neokantowskie próby realizmu a neotomizm, Lwów 1927—29. — Ks. Piotr Chojnacki, prof. w Warszawie: „Die Ethik Kants und die Ethik des So-zialismus" (Studia Friburgensia), Freiburg, Schweiz, 1924. — Ks. Paweł Siwek T. J., prof. w Kolegjum filoz. XX. Jezuitów w Krakowie: Filozofja niemiecka w nowoczesnej myśli polskiej (Przegl. powsz. 1924), — Tydzień tomistyczny w Rzymie (Przegl. powsz. 1925), — La psychophysique humaine d'apres Aristote, Paris, Al-can, 1930, — L'ame et le corps d'apres Spinoza (La psychophysiąue Spinoziste), Paris, Alcan, 1930. — Ks. Józef Chechelski T. J.: Noetyka św. Tomasza wobec zasadniczego problemu „Krytyki czystego rozumu" (Przegl. powsz. 1928). — Tlenryk Romanowski: Stara a nowa metafizyka, wyd. 2, Kraków 1923 (o me