1770 254 4. A że miasto Lwów względem miast drugich i miasteczek daleko inne ma podatko­wania zwyczaje, jako to ustanowienie chłopów także i łokciowe, które w szczególności każdego obywatela oznacza possessyą, przeto jako te dwa zwyczaje są proporcyą włożenia na każdego podatku tak, by te do stanowienia dymów były fundamentem, porządnie spisany regestr a rząd­ców miasta rękami podpisany nemine excepto każdego własność specyfikujący, podobnież jako z miejsc innych inwentarze, w aktach grodu tutejszego być ma produkowany. Wszyscy zaś podług tej informacyi sprawić się mają w dawnej taryfie po tyle wspomnianej. 5. W ziemi lwowskiej czterdzieście siedm jest wyznaczonych parafii, a to pod temi na­zwiskami: primo parafia brodzka, secundo bobrecka, tercio brozdowska, quarto bruchnalska, quinto biłecka, sexto białokamieniecka, septimo brzeżańska, octavo czyszecka, nono dunajowska, decimo firlejowska, undecimo grodecka, duodecimo gliniańska, decimo tertio jaworowska, decimo quarto janowska, decimo quinto jezierzańska, decimo sexto jaryczowska, decimo se­ptimo komarzeńska, decimo octavo kamionecka, decimo nono karowska, vigesimo kulikowska, vigesimo primo lwowska, vigesimo secundo Lackiej Rzęsny, vigesimo tertio malczycka, vigesimo quarto malechowska, vigesimo quinto nawaryjska, vigesimo sexto oleska, vigesimo septimo podkamieniecka cetnerowska, vigesimo octavo podkamieniecka Jabłonowskiego, vigesimo nono przemyślańska, trigesimo podwysocka, trigesimo primo pomarzańska, trigesimo secundo pruska, trigesimo tertio rodatycka, trigesimo quarto sasowska, trigesimo quinto starosielska, trigesimo sexto świrzecka, trigesimo septimo szczerzecka, trigesimo octavo tadaniecka, trigesimo nono toporowska, quadragesimo tuligłowska, quadragesimo primo wyzlańska, quadragesimo secundo wołkowska, quadragesimo tertio żołtaniecka, quadragesimo quarto złoczowska, quadragesimo quinto zborowska, quadragesimo sexto załoziecka, quadragesimo septimo żułkiewska; w po­wiecie żydaczewskim: primo parafia bolechowska, secundo dolińska, tertio rożniatowska, quarto Chodorowska, quinto rozdolska, sexto bukaczewska, septimo sokołowska, octavo rudeńska> nono Żurowska, decimo żurawińska, undecimo żydaczewska. 6. W nazwisko których parafii i sytuacyą onychże, że już jest wojsko rosyjskie wezwyczajone, przeto też same i od nas zachowane będą. A że taż taryfa millesimi septingentesimi undecimi anni wsie, miasta i miasteczka takowe do parafii poprzyłączała, które w odle­głości od parafii o mil kilka lub kilkanaście zostają, dlatego wszyscy podający inwentarze zręczność i bliskość do jednej którejkolwiek z wyrażonych parafii adnotować mają. Gdy zaś czasem przemijającym nie tylko znaczna co do sytuacyi rzeczy następuje odmiana, ale nawet i samego nazwiska, przeto jak komu tylko wiadomość pozwoli tak niech wyraża, naprzykład wieś przedtem nazwiska N. N. jest teraz pod tem nazwiskiem, a to być mają podawane miasta, miasteczka, wsie zdawna i teraz zasiadłe, nic nie wyłączając, ale wszystkie, gdzieby tylko jakowakolwiek poddaństwa osiadłość znajdować się mogła. W takowych tedy opisaniach być mają wyprowadzone inwentarze we dwóch egzemplarzach, a te przed aktami grodu tutejszego z ziemi lwowskiej i z powiatu żydaczewskiego w grodzie onegoż podawane przez komisarzów, ekonomów, podstarościch, zgoła ludzi wiarygodnych z dóbr ziemskich i królewskich, ducho­wnych a zaś z miast i miasteczek przez osobę którąkolwiek z urzędu miejskiego, t j. wójta, burmistrza lub pisarza rotą kongresu uchwały sobie przepisaną być mają zaprzysięgane, za­przysiężone z adnotowaniem przez IMciów pp. susceptantów grodzkich lwowskiego i żyda­czewskiego w osobnym na to sporządzonym protokule każdego przysięgi przy tychże IMciach pp. susceptantach zostawać mają, jeden z podpisem zaprzysiegającego, który w komisyi pro­wiantowej zostanie a drugi do naszego podpisu a tak podpisane IMciom pp. susceptantom od nas oddane przez tychże każdemu powrócone być mogą. Oświadczamy przytem, iż niedopeł­niający takowego porządku obywatele uciążliwości i prześladowania winę samym sobie przy­pisać mają, wszakże powszechnem zdaniem niewiadomość grzechem sądzona być nie może.